VW Golf Mk2 – garaažist leitud pärl

Vaadates erinevaid autoteemalisi seriaale Discoveryst või mujalt, on jäänud alati unistuseks, et võiks Eestiski leida kuskilt garaažist midagi ägedat. Sellist, mis on seisnud juba aegade algusest aga samas on rahuldavas korras. Siiani on tundunud, et see on võimalik ainult välismaal.

Juulis oli mul puhkus ning kuna tööauto pidin ära andma, oli vaja selleks ajaks masinat. Seadsin eesmärgiks leida 500 euroga sõitev, ülevaatusega ilma roosteta auto, mis peaks vähemalt kuu aega vastu. Kui hiljem maha ei saa müüa, siis vanarauaks läheb ikka ning mingi raha saab tagasi. Lasin enda kodulinnas Kuressaares jutu liikvele, et otsin midagi sellist ja jäin ootele. Ei läinudki kaua, kui sain info, et vanaisa naabril seisab garaazis VW Golf. Teada sain ainult, et kere pidada korralik olema, seisma jäädes mootor töötas, kuid vahepeal tuli üks töll ja murdis automaatkäigukasti kangi küljest. Ilmselt oli talle jõudu jagatud rohkem kui nutikust.

Tolmukihi alt tuli välja metallikpunane auto 

Läksin vaatama, ärevus oli suur, samas ei osanud üldse arvata, mis mind ees ootab. Hämaras garaazis, piltlikult öeldes tolmukihi all oli metallikpunast värvi kolme uksega Golf 2 aastast 1985! Väljas ei olnud kerel ühtegi mõlki. Peale esimest korda lapiga üle käimist ei paistnud ka läbivat roostet. Juhipoolne esi- ja tagatiib kobrutasid ning tagaluugi juures kerel oli veidike roostet, kuid see oli ka kõik. Äge, auto aastast 1985 ja nii vähe roostet. Minu Saab 900 turbol aastast 1989 on põhja all roostet nõmedalt palju. Originaal tumepunane metallik värv nägi mõnusalt sügav välja. Ja no mis suuruses velg – 13 tolli. Minu aiakärul on ka vist sama suur velg! Kas nii väikeste velgedega üldse tohib ja saab sõita?

Kuidas selle autoga sõita saab?

Seest vaatab vastu normaalse disainiga sisu. Sellel ajal on Golfidele pandud ka üpris koledaid kirjusid polstreid ja katteid. Väga minimalistlik armatuur väheste nuppudega. Ja kaks pedaali ehk automaatkäigukast koos 1,6 liitrise mootoriga, millel 55 kw. Isegi, kui see auto tööle läheb, siis mismoodi ta edasi üldse liigub? Nii vana automaatkasti käikude vahetus võrdub ilmselt samaga, kui keegi paneb sulle tagant kaikaga vastu pead. Ja see 55 kw mootor jääb suure tõenäosusega jalgu ka mopeedautole. Igatahes olid kahetised emotsioonid: äge leid, kuid kuidas sellega sõita saab.

Ei käivitu!

Panime aku peale ja süütevõtit keerates käis ainult klõps. Tuled ja värgid kõik põlesid, kuid starter ei hakanud ringi käima. Puksiirköis külge ja vedasime teenindusse. Kuidagimoodi sai enne ka käigukast P asendi pealt N peale liigutatud, kang oli ju otsast murtud.

Teeninduses käidi üle karburaator (võeti lahti, puhastati ja reguleeriti õigeks), pidurid (tagumised silindrid vahetati välja ja samuti õli kogu süsteemis), vahetati igasugused vedelikud, keevitati tagasi käigukasti kang ja auto oligi valmis ülevaatuseks. Käivitumise kohta ei öeldud midagi, sest teeninduses läks tööle ilma probleemideta. Tegine väikese tiiru Kuressaare vahel, kuid kahjuks lõppes see tee ääres seismisega. Auto tööle ei lähe. Enne sooja mootoriga läksid tühikäigu pöörded nii madalaks, et suri välja. Väljas muidugi 30+ kraadi ka ja nii vanale autole on see raske. Muide, Golf oli seisnud kuivas garaazis umbes 8 aastat. Kui masinat elukaaslasega ohutusse kohta lükkasime, tuli lähedal asuva maja hoovist välja vanem naisterahvas, kes pakkus enda abi auto lükkamisel. Väga siiras ja tänuväärt pakkumine, aga nii palaval päeval sellises eas autot lükata ei ole muidugi kõige parem tegevus.

Esimene ülevaatus läks aia taha

Läksin teise auto järele, et aparaat uuesti teenindusse tõmmata. Tagasi jõudes oli mootor maha jahtunud ja igaks juhuks proovisin uuesti tööle panna. Poolest pöördest läks käima ja ei olnud mingeid probleeme. Panin nii otse ülevaatusele ja samas kinnitasin järgmiseks päevaks remondiaja. Kui ülevaatusel ülevaataja auto piduristendile ajas, siis suri Golf jälle välja ja tööle ei läinud. Asi lõppes sellega, et ülevaataja tagurdas enda masinaga kanali peale, et mind sealt ära pukseerida ning lõpuks tegi ta isegi ettepaneku, et mind remonti viia. Selline viisakus ja abivalmidus oli uskumatu, sest endal olid silmad häbi täis.

Käigukangi andur ühendati otse

Vahepeal tundus, et käigukangi asendiga mängides läks tööle ja seega võis mitte käivitumise üheks põhjuseks olla käigukangi asendi andur. Lisaks andis alla wax stat thermostat ehk mingi vahal põhinev termostaat ning hakkas lekkima jahutusvedelikku. Järgmine päev sai remondis tehtud käigukangi asendi anduri otseühendus ja vaha termostaat jahutusvedeliku ringlusest välja jäetud. Seda juppi on müüa ainult ebays 100 euro eest. Kõik see kandis vilja, sest masin käivitus kogu aeg ja ka tühikäigu pöörded olid normaalsed. Uus tiir ülevaatusele ja seekord läbisime korralikult.

Eriline sõiduelamus, aga tänaval järgi ei vaadata

Peale ülevaatust sain teha pikema sõidu ja peab ütlema, et see oli eriline. Avar nähtavus, päikesepaisteline ilm koos lõpuni alla lastud akendega ja rõõm töötavast autost andsid emotsiooni, mis korvas kõik eelnevad piinlikkused ja närvikulu. See kolmekäiguline automaat töötab väga mõnusalt ning 55 kw mootor veab seda natuke üle 900 kg kaaluvat Golfi edasi just piisavalt, et kruiisida nii linnas kui ka maanteel. Tänaval väga järgi ei vaadata, aga endal on väga eriline tunne sellega sõites. 1985. aasta oli sedavõrd palju aega tagasi, et enamus tänaval sõitvaid autosid on sellest Golfist palju uuemad.

Kuigi see leid ei ole võrreldav Jaguar E-type’i leidmisega garaažist, siis tegelikult on see Golf 2 piisavalt äge ja emotsionaalne, et sellega veel palju kilomeetreid maha vurada ning lahedaid kogemusi koguda. 

Minu poolt läheb auto ka müüki, sest puhkus on läbi ja Saab 900 turbo ootab mul kodus ees taastamist. Huvilised, võtke ühedust ja te ei kahetse!

 

Related posts