VW Thing ja teised Bali saare hõrgutised

Volkswagen tootis Type 181 nimelist autot aastatel 1968-1983. Esmalt vaid Lääne-Saksamaa armee tarbeks loodud ning toodetud sõidukit hakati hiljem müüma ka tsiviilkasutusse. Type 181 on neljaukseline, tagaveoline ja avatava katusega sõiduk, mis kandis Lääne-Saksamaal nime Kurierwagen. Inglismaal Trekkeri (Type 182) nime all müüdavale autole ei osanud ameeriklased aga muud nime panna kui  the „Thing“. Mehhikos ja Lõuna-Ameerikas tunti väikest ning rõõmsa olekuga autot „Safari“ nime all ning Itaalias kutsuti autot aga kalandusele ja jahindusele viitava nimega Pescaccia. Tsiviilkasutusse tootmine lõpetati 1980. aastal.

Autot on toodetud paljudes erinevates maailma punktides:  Wolfsburgis, Lääne-Saksamaal (1968–74), Hannoveris, Lääne-Saksamaal (1974–83), Pueblas, Mehhikos (1970–80) ning Jakartas, Indoneesias. (1973–80). Volkswagen Type 181 jagas oma tehnilist osa Volkswagen Type 1 põrnikaga ning enne aastat 1968 toodetud Volkswagen Microbusiga. Sõiduki põhi laenati Type 1 Karmann Ghialt ning kogu kontseptsioon pärines II maailmasõja ajal kasutuses olnud Kübelwagenilt.

Täna leiab neid Bali saarelt päris arvestatavas koguses. Inimesed ajavad rõõmsa autoga oma igapäevaasju, veavad turiste ja korraldavad neile „The Thing“ safareid, teevad oma äridele reklaami ning peavad klubilisi kokkutulekuid, kruiisides mõnusa põrina ja kõikjal tärkava tähelepanu saatel läbi linna. Samadesse klubidesse kuulvad enamasti ka mitmed erivärvilised T2 bussid ning üksikud põrnikad. Ka vanu Vespasid leiab sellelt miljonite uue aja rolleritega üle valatud saarelt. Tõsi, häbematult harva ning neidki hoiavad siin elus vaid paadudnud Vespat pühaks pidavad fännid.  Omanikke on ka teistsuguseid – mõnele on vana Vespa kuskilt kätte jäänud ning ta uhab uuema puudumisel väärika vanakesega nii kaua, kuni üks neist lõplikult järele annab. Ja mis veel hullem, ehitavad neile külge ka külgkorve!

Väints, tervitustega Balilt!

 

Related posts