WRC Rootsi Ralli 2018 eelvaade

FIA Autoralli Maailmameistrivõistluste raames on Rootsi Ralli 2018, mis peetakse 15.-18 veebruaril, tõeline talvesõidu elamus. Autod kihutavad õhukestel volframist ja terasest valmistatud piikidega varustatud rehvidel, kohustuslikud on kühvlid, rallisõitjatel on jalas soojendusega saapad ning nad kannavad pimestamist takistavaid prille. Eesootavatele väljakutsetele ei ole sarjas vastast ning selle kõige foonil on vaatemänguline talveimemaa.

Rootsi Rallil on Põhjamaad olnud edukad

Jäätunud teid ääristavad lumevallid, mille vastu sõitjad saavad oma autodega „nõjatuda“, et juhtida oma masinad läbi järsemate kurvide – kuid soojema temperatuuri puhul võivad need laguneda ning autod võivad lumme kinni jääda. Oskus hinnata selliseid tingimusi, naastude säästmine vahelduvatel teepindadel ja oludega kohanemine on edu saavutamisel eluliselt tähtsad tegurid. Kiirel ja erilise iseloomuga Rootsi Rallil on selle 65 etapi jooksul domineerinud vaid Põhjamaade võidusõitjad. Sekkuda on suutnud vaid prantslased Sebastien Loeb, kes viis võidu koju 2004. aastal ja Sebastien Ogier, kes on võidukas olnud kolmel korral. Viimasel kuuel aastal on esikohad omavahel võrdselt jaganud just Ogier ja Jari-Matti Latvala. WRC spordiennustus on saadaval Betsafe lehel.

Rootsis panevad kõik neli registreeritud tootjat välja kolm nomineeritud meeskonda ja Mads Østberg liitub Citroëniga ühel kõige populaarsematest sündmustest. Ka  Teemu Suninen alustab esimest oma kaheksast etapist Ford Fiesta WRC-il ja Hayden Paddon naaseb Hyundai roolis. Vägagi konkuretsivõimelise FIA WRC MM-sarja teise etapil 15 autoga võistlejate nimestik on kõrgel tasemel ja see on ühtlasi FIA Juunioride autoralli MM-i avavoor. Lausa 14 meeskonda 12 riigist ja kolmelt mandrilt on registreerunud ühe katse sarjas ja veel kaks meeskonda lisanduvad kaherattaveoga sõidukite võidusõidul WCR Autoralli MM 3. etapil. Valitsev FIA World Rallycross tšempion Johan Kristoffersson võtab samuti osa FIA Autoralli MM koduvõistlustest registreerimata Škoda Fabia R5-l.

Ott Tänaku kommentaar

„Õpin alles Yaris WRC autot tundma, kuid pärast testsõitu lumel hakkan ma mõistma, miks Jari-Matti mullu Rootsis võidu sai. Ralli esimene pool kulub selleks, et tunnetada, kuidas asjad sujuvad, kuid lõpuks loodame võidelda poodiumikoha eest ja ehk isegi võita. Kui lumi teedel on raske – ja nii see praegu tundub – siis meie stardipositsioon teisena rajal pole just ideaalne, kuid muidugi võib ilm ka muutuda. Igatahes kavatsen ma seda nädalavahetust nautida ja anda oma parima.“

Mis eelmisel aastal juhtus?

Eelmise aasta Rootsi Rallil saavutas Toyota üle 17 aasta esimese võidu ja pääses poodiumi tippu. Võidukas kangelane oli Jari-Matti Latvila, kellele see oli karjääri 17. MM-ralli võit ja Toyotale 44. võit. 41 startijast jõudsid finišisse 32 autot. Kiireim rada (SS9) läbiti märkimisväärse keskmise kiirusega 137 km/h, samal ajal kui kõige aeglasem sõit oli Karlstadi super-eri, kus kiirus ei ületanud 76,69 km/h. Praeguseks Toyotaga liitunud Ott Tänak lõpetas mullu teisena.

Related posts