XC40 on saadavaist parim crossover

Volvo. Vol-voo! Kuuldes seda ladina keelest pärit ja veeremist märkivat sõna, on ilmselt esimesed pähetorkavad asjad praktilisus, ohutus ning vaoshoitus. Tõsi, nende omadustega on Volvo juba aastakümneid autotootjate seas esirinnas olnud. Kuid iseloomujooned nagu karismaatilisus, julgus ja ülbus pole aga kunagi Volvole omased olnud.

Mitmel autotootjal on praegu käsil justkui renessanss. Alfa Romeo on hea näide, Volvo samuti. Mõlemad on suutnud paari aastaga pea täielikult muuta oma brändi imagot. Kui Alfas on taas süttinud lõunaeuroopalik veri, siis Volvo seevastu on ajanud oma nina korraliku ja ülbe Skandinaavlase kombel püsti. Seda juttu kinnitab esmalt disain – Thori haamrite ja terava ninaga XC90 ja S90le vaatan ma tõenäoliselt enne ja pikemalt järgi, kui näiteks nende Saksa rivaalidele. Ning ka äsjaproovitud XC40 pole siin miski erand.

Sadamate vaheline avastusretk

Proovisõidu otsustasin “läbi viia” Tallinnast itta jäävatel poolsaartel. Neeme, Kaberneeme ning Juminda poolsaarel paiknevad teed ja külakesed on hästi hoitud saladus. Oli raske arvata, et Tallinna külje all võib asuda niivõrd maaliline sõidugurmaani paradiis, millele lisavad vürtsi omapärase miljööga kalurikülad ning restoranid. Märkimisväärseim neist on Juminda poolsaarel asuv Hara allveelaevabaasi ning Leesi küla vahel asuv lõik, mis meenutab iseloomult pigem mõnd Lääne-Euroopa ringrada kui külateed. Ning ehkki XC40 pole just teab-mis-õige masin selle jaoks, oli sadamate vaheline avastusretk maasturiga tõeline lust.

Rootsi lipp esitiival

Esimene detail, mis mulle leekivpunase-valge kombinatsiooniga XC40 juures silma torkas, oli tilluke Rootsi lipp esitiiva ja kapoti vahel. Väike žest meenutab juhile, et Volvo tunneb jätkuvalt uhkust oma põhjamaa päritolu üle. Kompaktmaasturi kohta on antud isend üpriski suurevõitu, kliirens on võrdlemisi kõrge (1863 mm kogukõrgus) ning mõõtmetelt kipub väikedžiip vanema venna XC60 kandadele astuma. Volvole omasest altkulmu-vaatavast ninast kulgeb kere profiiljoon sujuvalt ja maasturlikult. Silma hakkavad aga torkima massiivsed tagumised piilarid.

Ning see avaldub ka autos sees. Soovides kiigata tagurdamisel või reastumisel pimenurka, ootab juhti ees suur must müür. Olgugi, et Volvol on kõiksugu andurid ja kaamerad, tuleb paljudel kordadel tõdeda, et lõppude lõpuks on kuningas ikkagi oma silm.

Kogu muu interjöör on rootsilikult esteetiline ja funktsionalistlik. Ergonoomika ja praktilisus on Volvole kohaselt tasemel – panipaikadega koonerdatud ei ole ning juhipositsioon lubab sõidufunktsioonide kiiret ja mugavat kasutamist. Melomaanile pakub mõnutunnet ka tasemel Harman/Kardoni helisüsteem.

Autonoomsena mugavam kui ise roolides

Kõige muljetavaldavam lisa masina juures oli autopiloot, mis sai üllatavalt hästi hakkama ka kehvematel ja ähmasema märgistusega teelõikudel. Ise auto üle võimu võttes ootab juhti masseerivalt pehme ja sametine vedrustus ning kaheliitrisest diiselmootorist rakenduv 140 kilovatine võimsus. Täiesti piisav igapäevaliikluses toimetulekuks. Mis aga häirivaks võib osutuda, on käigukasti otsustamatus madalatel käikudel. Parim oleks seda seletada ehk nii: käigukast on justkui linna sattunud segaduses ja hirmunud metsloom. Kõrgematel käikudele liikudes jõuülekanne ühtlustub ning on sujuvam. Rool on täpne ning nelikvedu tagab võimekuse ka natukene väljakutsuvamatel pinnastel.

Tõsisem maastur, karmima suhtumisega masin

Igapäevasteks asjaajamisteks on XC40 kindlasti üks parimaid saadaolevaid “parketimaastureid”. Hinnad on aga see-eest konkurentidega võrreldes üpriski krõbedad. Baasmudeli saab soetada 30 500 euroga, proovisõiduks olnud isendi hinnasildil on aga suisa 11 300 eurot kallim number. Volvo sõnul on tegu crossoveriga. Mina vaidleks vastu, pigem on tegu tõsisema maasturiga, mis proovib sulanduda kompaktklassi vahele. XC40 rooli keerates valdab juhti pidevalt tunne, et istumise all on siiski karmima suhtumisega masin, mitte järjekordne poeskäiguauto.

Plussidest toon välja: Disain, autopiloot, praktilisus ja ergonoomika

Miinustest saab nimetada: Hind, nähtavus taha, käigukasti uimasus

P.S. Siia lõppu peab ära märkima, et XC40 on hetkel valitsev meister. Tegemist on 2018 aasta autoga http://www.caroftheyear.org/winners/2018/index.php

Fotod: Reimo Paevere

Related posts